UDAŁO SIĘ, SKOŃCZYLIŚMY!!!
Nasza praca już gotowa z czego dumna jest załoga.
Z wielu skarbów Żuław i Mierzei Wiślanej wybraliśmy: Dom Podcieniowy, Wiatrak Koźlak, Wieżę Ciśnień, Wierzbę, Latarnię Morską oraz morze skrywające liczne muszle i bursztyny.
Opis realizacji projektu uczniowskiego
w ramach projektu Pomorskie Żagle Wiedzy – wsparcie regionalne
w roku szkolnym 2021/2022
Celem projektu było przedstawienie skarbów Żuław i Mierzei Wiślanej.
Poprzez realizację projektu chcieliśmy ukazać piękno naszego regionu, jak również zwrócić uwagę na to, że Żuławy i Mierzeja Wiślana skrywa w sobie coś więcej niż tylko, jak to sądzi wielu pola uprawne.
Wybraliśmy to zagadnienie, ponieważ chcieliśmy pokazać, że wbrew stereotypom nasz region ma coś więcej do zaoferowania niż tylko rolnictwo.
Pracę nad projektem rozpoczęliśmy od podziału zadań. Każda osoba była odpowiedzialna za coś innego. Podczas pracy nad zadaniem konkursowym mieliśmy osobę odpowiedzialną za wyszukiwanie informacji, za naszkicowanie obiektów na desce, osobę odpowiedzialną za przybicie gwoździków, jak również wszyscy mieli za zadanie oplecenie gwoździków sznureczkami.
Wszystkie potrzebne informację, które przydały nam się podczas realizacji projektu zostały zaczerpnięte między innymi ze stron internetowych poświęconych naszemu regionowi, jak również różnego rodzaju filmom dokumentalnym i wycieczką.
Jak każda praca tak i ta niosła ze sobą pewnego rodzaju trudności. Najczęściej była to chęć wykonywania wszystkich zadać przez pojedyncze osoby. Jednak po rozmowach i ustaleniu możliwości wymiany zadań między sobą problemy się rozwiązywały.
Pomimo małych nieporozumień praca w grupie przebiegała bardzo sprawnie i przyjemnie. Bardzo zaangażowaliśmy się w pracę i każdy z nas miał wiele ciekawych pomysłów. Dzięki czemu wszystkie założone przez nas cele zostały osiągnięte.
Dzięki realizacji projektu nauczyliśmy się, jeszcze lepszej, jak dotychczas pracy w zespole. Dowiedzieliśmy się, że Żuławy i Mierzeja Wiślana to coś więcej niż tylko nie zawsze czyste plaże i pola uprawne.
Realizując projekt odbyliśmy wycieczkę m.in. do Muzeum Wisły. Byliśmy pod dużym wrażeniem różnego rodzaju eksponatów, które tam się znajdywały. Dowiedzieliśmy się dużo ciekawych rzeczy, o których wcześniej nie wiedzieliśmy, np. że ludzie budowali swoje łodzie dosłownie ze wszystkiego, co było łatwo dostępne i nadawało się do pływania. Sami też zaczęliśmy szukać informacji w zakresie tematyki morskiej, aby trochę poszerzyć naszą wiedzę.
Efekty naszej pracy zostały zaprezentowane uczniom naszej szkoły, jak również Pani Dyrektor. Wszyscy byli pod wielkim wrażeniem naszego zaangażowania, ciężkiej pracy i efektu końcowego. Ocena nauczyciela
Praca nad realizacją projektu przebiegała dosyć sprawnie. Grupa wykazała się dużym zaangażowaniem. Wszyscy uczniowie mieli wiele ciekawych pomysłów, które zostały wykorzystane podczas pracy nad projektem. Uczniowie bardzo dobrze radzili sobie w pracy przy komputerze podczas wyszukiwania niezbędnych informacji. Dzieci wykazywały się dużą kreatywnością i przedsiębiorczością podczas wykonywania zadań. Wiedziały, w jak sposób wykonać poszczególne zadania, aby przyniosły one jak najwięcej korzyści.
Największy rozwój uczniów można było zaobserwować w kompetencjach takich jak:
-kompetencja w zakresie rozumienia i tworzenia informacji,
- kompetencja matematyczna oraz kompetencja w zakresie nauk
przyrodniczych,
- technologii i inżynierii,
- kompetencja cyfrowa,
- kompetencja osobista, społeczna i w zakresie umiejętności uczenia się,
- kompetencja obywatelska,
- kompetencja w zakresie przedsiębiorczości,
- kompetencja w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej
Uczniowie podczas pracy nad projektem w znacznym stopniu poszerzyli swoją wiedzę w zakresie tematyki morskiej i nie tylko.
Komentarze
Prześlij komentarz